Na váš inzerát se ozvalo několik lidí a teď vás čekají prohlídky, které rozhodnou o tom, jestli se některý ze zájemců stane kupcem. Co udělat, aby na něj vaše nemovitost udělala co nejlepší dojem?
Vyvětrejte a provoňte
Je jasné, že byt „vonící“ cigaretovým dýmem, odpadky nebo kočičím záchodem není zrovna ideální. Návštěvníkovi ale mohou zkazit dojem i daleko nenápadnější vůně, které už vy třeba ani nevnímáte. Proto pořádně vyvětrejte a klidně si pomozte i vonnou svíčkou. Pocit čistoty a svěžesti umocníte umístěním drobných doplňků (vyprané závěsy, vyžehlené utěrky, hotelově ustlané postele s vaším nejhezčím povlečením). To vše vybírejte v neutrálních barvách.
Vpusťte dovnitř světlo
Každý prostor vypadá lépe, když je kvalitně osvětlený. Prohlídky plánujte pokud možno přes den a nechte denní světlo odpracovat půlku námahy za vás. V horším případě nezapomeňte rozsvítit všechna světla. Ta určitě předem zapněte tam, kde je i ve dne tma – třeba v předsíni nebo na WC. Opět si můžete pomoci vhodnou volbou barev – ubrus, utěrky či povlečení v bílé či krémové barvě i tmavší byt prosvětlí.
Buďte těmi nejlepšími hostiteli
Máte pejska nebo kočku? Pakliže se vám nepodařilo je na dobu prohlídek „zaparkovat“ u příbuzných či známých, zkuste se postarat o to, aby na návštěvníka hned neskákali – někdo se může mazlíčků dokonce bát. Buďte nenucení a přirození. Pokud není prezentování vaší silnou stránkou, klidně mluvte méně a nechte na návštěvníkovi, aby se ptal.
Odstraňte osobní předměty
Pravidlo říká, že čím méně osobní daný prostor je, tím snáze si v něm člověk dokáže představit bydlet sám sebe. Chápeme, že asi nechcete schovávat všechny fotky, obrázky dětí, psí hračky a suvenýry z dovolené, ale věřte nám, že se dojem zájemce zpravidla snižuje s rostoucím počtem těchto předmětů. Takže čím víc toho dočasně schováte, tím spíš přetavíte zájemce v kupce.
Připravte dětský pokoj
Návštěvníci jsou ochotni tolerovat určitou míru „dětského nepořádku“ – to ale platí hlavně pro pokoj vašich ratolestí, ne pro celý byt. Přesto je i tady dobré se řídit výše uvedenými tipy a uklidit, ustlat postýlku či palandu, uklidit rozházené prádlo, plyšáky a ostatní hračky. Nemusíte sundavat ze stěn fotky dětí z návštěvy zoo nebo plakáty jejich idolů, ale stěny pokreslené „expresivními uměleckými díly“ je přeci jen lepší před prohlídkami přemalovat.
Myslete na detaily
Váza s čerstvými květinami, lednice bez vzkazů a magnetů, jednobarevné utěrky, kuchyňská linka s minimem předmětů (pryč s houbičkou!), ustlaná postel, vkusné povlečení, uklizený sušák na prádlo, ručníky v koupelně ve stejné barvě, složená deka na gauči, schované kabely a ovladače, zametené chlupy od psa, uklizené hračky... Jde o dlouhou řadu zdánlivých detailů, které ale ve výsledku dotváří celkový dojem potenciálního kupce. Když si nevíte rady, řiďte se pravidlem “méně je více” – čím méně předmětů, barev a nepořádku, tím lépe.
Nezapomeňte na balkon, spíž či předsíň!
Jestliže v inzerátu zmiňujete balkon, lodžii, spíž, technickou místnost či třeba sklep, počítejte s tím, že ho může chtít zájemce vidět. I těmto prostorům proto věnujte pozornost, zbavte je nepořádku a snažte se, aby působily uklizeně a čistě. Stejně tak ukliďte předsíň – i ta je pro celkový dojem důležitá. Vypadá to, že je toho docela hodně, ale nebojte. Postupujte metodicky a přípravu na prohlídky zvládnete. A pokud se na to necítíte, můžeme vám s ní pomoci – nabízíme služby od homestagingu až po asistenci u prohlídek. Jen nám dejte vědět!
Online asistence Moovido - Expertní služby pro prodej nemovitosti
CHCI VĚDĚT VÍC