Prodáváte byt nebo dům a rozhodli jste se, že se do toho pustíte sami? K tomuto odvážnému kroku vám gratulujeme. Troufnete si i na fotky, nebo je raději přenecháte profesionálům? Tento článek vám pomůže se rozhodnout.
1. Protože první dojem se počítá.
Málokdy stačí přijít do bytu, udělat cvak, cvak a myslet si, že to máte vyřešené. Skutečně chcete, aby zájemce o váš byt věděl, že jste chvilku před focením jedli sušenky, pyšníte se sbírkou porcelánových slonů, že váš pes, který před chvílí očividně ještě spal na gauči (je tam proležený důlek) má v pelechu roztomilé plyšáky a na jedné z židlí leží dosud nevybalený nákup ze supermarketu? Před pořízením fotek byt důkladně ukliďte. Dejte pryč všechny přebytečné věci. Především ty osobní – místnost má působit odosobněným dojmem, aby si do ní mohl zájemce promítnout vlastní vkus a představy. Inspirujte se třeba fotkami hotelových pokojů v katalogu nabídek cestovní kanceláře.
2. Protože lépe navnadíte případného zájemce.
Zkuste se namátkou probrat nabídkou nemovitostí k prodeji na internetu. Fotka je většinou prvním vodítkem, které vás zaujme. Ať už je to zajímavě řešená koupelna, kuchyňská linka, výhled do zahrady, nebo krásné parkety na chodbě – vždycky je nejlepší nechat vyniknout ty nejlepší vlastnosti nemovitosti. S dobrou fotkou váš byt či dům jednoduše lépe vynikne a přitáhne pozornost
3. Protože dobrá fotka psychologicky zvedá cenu nemovitosti.
Je to jednoduché – dobře vyfocený byt nebo dům působí luxusněji, takže si kupující sám sobě lépe ospravedlní i vyšší cenu. Někteří prodejci se však mylně domnívají, že když si od kamaráda půjčí zrcadlovku a „nacvakají fotky“ na vlastní pěst, mají vyhráno. Focení ovšem není úplně jednoduchá disciplína – ne každý ví, jaký vybrat úhel nebo jak pracovat se světlem. A i v případě, že zvolíte profesionálního fotografa, mějte na paměti, že člověk specializovaný na portréty nebo reportáže není odborník na focení interiérů. Měl by mít správnou techniku a fotit to, co potenciální kupující skutečně zajímá. Nezapomeňte, že cenu nemovitosti určuje mimo jiné její velikost. A vhodně zvolený záběr, který opticky přidá metry, pro vás znamená vyšší šanci na prodej.
4. Protože stačí málo.
O třídu lepší fotku můžete pořídit i v případě, že se do této zkušenosti vrháte poprvé. Někdy stačí maličkost. Třeba postavit na stůl vázu s čerstvými květinami, upravit přehoz na sedačce, pustit dovnitř dostatek světla, aby prostor působil prostorněji a veseleji. Důležité je to neodbýt a prostě si nechat záležet.
Vždycky máte možnost obrátit se na profesionála.
Pokud si přece jenom na vlastní fotky netroufnete, v Moovidu vám rádi pomůžeme. Máme zkušené fotografy a také specialisty na homestaging – přípravu nemovitosti pro prodej a prezentaci. Tito specialisté přesně ví, jaké drobnější úpravy provést, aby vás byt či dům vypadal na fotkách o poznání atraktivněji. Nejedná se o žádné radikálnější změny, spíše jen o přidání doplňků, změnu potahu na pohovce nebo třeba přesunutí nábytku. Ve finále vaše nemovitost vypadá na fotce daleko lépe a zaujme na první pohled.
Online asistence Moovido - Expertní služby pro prodej nemovitosti
CHCI VĚDĚT VÍC