Milan Slezák se rozhodl prodat svůj byt a zvažoval, jestli má prodej svěřit realitní kanceláři, nebo se do něj pustit sám. Od využití služeb realitky ho odrazovala několikaprocentní provize, která by u jeho bytu dělala zhruba 200 tisíc korun. Když na internetu zahlédl reklamu na Moovido, rozhodl se tento nový způsob prodeje využít.
Začal s balíčkem OPTI za 2500 korun a pustil se do prodeje. Připlatil si za zobrazování inzerátu na předních pozicích realitních serverů (tzv. „topování“) a pak také za asistenci u dojednání obchodních podmínek a dotáhnutí podpisu kupní smlouvy. Zájemce našel během necelých čtyř týdnů i přesto, že v bytě bydleli do poslední chvíle nájemníci, a nebylo jej proto možné připravit do ideálního stavu na prodej. V čem vidí hlavní plusy Moovida?
„Jeden klik, a inzerát se objeví na největších realitních serverech.“
Milan Slezák považuje jednoduchost inzerce za jednu z klíčových výhod Moovida: „Není potřeba inzerát nahrávat na každý realitní web zvlášť, stačí připravit jej jednou v rozhraní Moovido Manageru a pak odeslat.“ Inzerát se během několika minut automaticky propíše na ty největší komerční realitní servery.
„Plánování prohlídek ušetří spoustu času a nervů.“
Jako zásadní výhodu Moovida vidí Milan Slezák plánovač prohlídek v Moovido Manageru. A především fakt, že veškeré příchozí hovory jdou přes Moovido, jehož experti rovnou „odfiltrují“ jednak makléře nabízející své služby, jednak volající, kteří už na základě telefonického rozhovoru nevyhovují podmínkám prodávajícího. „Třeba když volající řekne, že by nemovitost koupil maximálně za 80 % nabízené částky, ale my víme, že prodávající s cenou za žádnou cenu nechce jít dolů o víc než 10 %,“ vysvětluje Roman Čakurda, realitní expert Moovida.
„Úspora oproti realitce je obrovská.“
Milan Slezák se rozhodl pro Moovido i na základě vlastních počtů. „Z prodeje bytu jsem chtěl získat 3,5 milionu korun. Spočítal jsem si, že abych se po odečtení provize na tuto částku dostal, musel by realitní makléř prodat byt nejméně za 3,75 milionu. Zato Moovido mi i s přikoupením pár služeb vycházelo na asi deset tisíc korun. Zvolil jsem proto Moovido, byt nabídl za nižší cenu, a možná i díky tomu jsem ho prodal hned,“ vysvětluje Milan Slezák. Na účet mu přitom přišla částka, kterou od začátku chtěl.
Celkově se Milanu Slezákovi líbila myšlenka, že objednáte jen ty služby, které potřebujete, a jste to vy, kdo má proces prodeje ve svých rukou. Udělal by zpětně něco jinak? Kdyby v bytě v té chvíli neměl nájemníky, určitě by využil i přípravy nemovitosti na prodej a focení. „Myslím, že nadekorovaný byt a kvalitní fotky udělají hodně. Jsem rád, že se mi podařilo byt prodat za dobrou cenu i s těmi nic moc fotkami, co jsem měl, ale za dané situace to nešlo jinak,“ vysvětluje Slezák, a dodává: „Z analýzy prodejních cen nemovitostí v okolí vyplývalo, že bych měl jít s cenou níž. Já si ale řekl, že ji naopak zkusím nastavit výš – a ono to vyšlo.“ To opět názorně ukazuje fakt, že u Moovida jste to vy, kdo prodává. Nikdo vám neříká, co a jak máte dělat, experti vám pouze poradí, pokud máte o radu zájem. Ale to, jak svou nemovitost prodáte, je ve finále hlavně na vás.
Online asistence Moovido - Expertní služby pro prodej nemovitosti
CHCI VĚDĚT VÍC