Na trhu s nemovitostmi nastal obrat
Rok 2022 byl pro trh s nemovitostmi zlomový. Kvůli dopadům pandemie covidu, válce na Ukrajině a narůstajícím cenám energií realitní trh doslova zamrzl na mrtvém bodě. Množství nových a refinancovaných hypoték v roce 2022 rapidně kleslo. Očekávání prodávajících a kupujících se začala rozcházet. Jak tato složitá doba ovlivní vývoj trhu s nemovitostmi se dočtěte v našem článku.
Neplaťte realitním kancelářím zbytečně
I přes nepřející krizovou dobu přemýšlíte o prodeji nemovitosti a hledáte varianty, jak při prodeji ušetřit? Jako první možnost se nabízí, že si zajistíte prodej sami. Nevíte však, jak to ve světě realit „chodí“? Najděte oporu, která vás prodejem nemovitosti provede bez stresu a zároveň bez přemrštěné provize. Provize realitních kanceláří jsou často až nesmyslně vysoké. Makléři vám sice zajistí lákavější inzerát, více zájemců a prodej za více peněz. Ale věděli jste, že to jde i jinak? Moovido totiž umí vše, co makléři, za velmi dostupnou cenu. A navíc máte všechno pod kontrolou.
To potvrzuje i zkušenost naší klientky Šárky:
„Díky lidem z Moovida jsme si ušetřili spoustu starostí. Na začátku roku jsme s nimi prodávali jednu z našich nemovitostí. Vše zařídili od A až do Z. Našli během chvilky kupce, vše za mě vyřešili, vše komunikovali a já se jen vezla. Naprosto jasně řekli, na kolik mě jejich služby vyjdou, a tak to bylo! A toho si vlastne cením úplně nejvíc v dnešní době. Přehledná cenová politika, jasné a přehledné jednání a komunikace a dodržení všeho, na čem jsme se domluvili. Paráda. Za mě naprostá spokojenost.“
S Moovidem můžete využít jen takové služby, které si vyberete podle vašich zkušeností nebo časových možností. Možná umíte skvěle fotit, nebo jste právník, nebo máte zkušenosti s inzercí. Ať už umíte všechno, jenom něco nebo nic, plaťte jen za služby, které doopravdy chcete. Výsledkem toho mohou být desítky až stovky tisíc korun, které nepůjdou do kapsy realitky, ale zůstanou vám.
Víte přesně, s čím potřebujete pomoc? Vyberte si jeden z našich připravených balíčků. Nemáte jistotu, co zvládnete? Domluvte si individuální konzultaci s našimi experty zdarma.
Jak prodat nemovitost a nezbláznit se z toho
Rozhodli jste se, že nechcete platit nesmyslně vysoké částky realitní kanceláři a půjdete vlastní cestou? Přinášíme několik tipů, které se vám můžou hodit.
Kvalitní fotky dokáží zvednout cenu
Jako první, co potencionálního kupce při pohledu na inzerát zaujme, jsou fotky. Při jejich tvorbě si tedy dejte záležet. Dobrá fotka totiž dokáže zvednout cenu vaší nemovitosti. Pokud nemáte velké zkušenosti s focením, je lepší nechat tuto práci profesionálům. Před pořízením fotek nezapomeňte pořádně uklidit. Nechcete snad, aby zájemce viděl, co jste měli k večeři nebo včera na sobě. Doporučujeme dát také pryč všechny přebytečné a osobní věci, které mohou na fotce kazit dojem. Zjistěte, kde hledat inspiraci a poznejte další tipy, jak mít skvělé fotky.
První dojem samozřejmě tvoří také obsah vašeho inzerátu. Záležet si tedy dejte i při tvorbě textu. Dbejte nejen na úplnost všech informací, ale také gramatiku a pravopis.
Přípravu na prohlídky se nevyplatí podceňovat
Náhodě byste neměli nechat ani prohlídky nemovitosti. Štěstí totiž přeje připraveným. A jak se na úspěšnou prohlídku připravit, aby zájemce odešel s pocitem, že nic lepšího už nenajde? Základním pravidlem je vždy říkat pravdu. Pokud vás zájemce přistihne při lži, věřte, že nebude odcházet s radostí. Při provádění nezapomeňte zmínit svou osobní zkušenost, proč se vám tam dobře bydlelo. Špatný dojem dělá nedochvilnost, či změna termínů na poslední chvíli.
„S Moovidem jsme prodali rodinný majetek snadno, rychle a s maximálním ziskem. Neztrácel jsem čas výběrem realitky a posloucháním důvodů, proč potřebuji makléře, a co všechno bez něj riskuji. Na Moovido jsem si online vše nastavil, a když jsem potřeboval konzultaci, jejich odborník znal odpověď. Zájemci o nemovitost maximálně ocenili, že nemluví s makléřem, ale se spolumajitelem, který jim popravdě řekl, jak se v místě žije. Myslím, že tenhle osobní přístup měl i značný vliv na cenu, jakou byli ochotni zaplatit. Moovido se mi osvědčil jako hodnotná a profesionální služba se skvělým výsledkem.” Klient Honza B.
Zatím se vám neozvalo mnoho zájemců? Rozhoďte sítě mezi rodinu a přátelé, kteří mohou vaši nabídku rozšířit mezi své známé.
Očekávejte dotazy na energetickou náročnost
Dopředu si sepište všechny možné otázky, na které by se vás mohl potencionální kupující zeptat. Řadu všetečných dotazů vám odhalí také samotné prohlídky, proto seznam otázek vždy aktualizujte.
V současné době je velmi aktuální otázka energetické náročnosti a možné úspory na energiích. Na vašem seznamu by tedy určitě neměla chybět.
Zájemce se vás může zeptat na energetický štítek budovy (PENB - Průkaz energetické náročnosti budovy). Tento dokument je nezbytnou součástí prodeje i koupě nemovitostí. Obsahuje identifikační a technické údaje budovy včetně energetické náročnosti na provoz. Najdete v něm informace týkající se topení, ohřevu vody, větrání a klimatizace, osvětlení a zařazení do energetické třídy (A až G). Právě pozice na této škále se může promítnout do ceny nemovitosti.
V případě, že se vaše nemovitost nachází na nižších pozicích v energetické třídě, připravte si také možné návrhy řešení a konkrétní možnosti u vaší nemovitosti. Pokud budete prodávat nemovitost s takovými řešeními, může to zájemce zaujmout i přes nižší energetickou třídu. Jak snížit energetickou náročnost? V první řadě pomůže zateplení. Dalšími kroky může být také úprava vytápění, ohřev teplé vody, chlazení nebo fotovoltaika.
Online asistence Moovido - Expertní služby pro prodej nemovitosti
CHCI VĚDĚT VÍC